Kjøpsvilkår og retur

Selger er Li og lund, Fotlandsveien 2, 4330 Ålgård,

e-mail: info@lioglund.no

Organisasjonsnummer: 920421725,

og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Betaling

Betaling skjer med valgt betalingsmetode ved bestilling i nettbutikken, andre betalingmetoder aksepteres ikke.. Handler du på vegne av et firma vennligst ta kontakt så kan du få avtale med regning på faktura.

Angrerett 

Etter norsk lov har man 14 dagers angrerett på kjøp i nettbutikk. For å returnere en vare fyll ut et angrerettskjema eller skriv informasjonen fra skjemaet på et ark og returner det sammen med varen til: Li og lund, Siv Aksdal, Fotlandsveien 2, 4330 Ålgård. Kjøper har ansvar for frakt kostnader ved retur, varen vil bli refundert så snart den ankommer butikken.

Link til angrerettskjema https://signform.no/dss/index.php?view=forms&id=12

Reklamasjon

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. 

Kjøper har ved feil på varen rett til å velge mellom retting og omlevering eller kreve avtalen hevet.

Reklamasjon til selgeren skal skje skriftlig.

Kjøpsvilkår

Oppdager du feil på varen du har bestilt vennligst ta kontakt så snart som mulig og senest innen angrefristen på 14 dager. Dokumenter gjerne problemet med et bilde og send det til oss på mail. Ved feil på varen vil du som kunde få tilsendt en ny hvis varen ikke lenger er tilgjengelig vil varen bli refundert.

Uavhentede pakker vil bli returnert på kjøperens bekostning. 

Pass på å velge rett frakt. Er varen for stor for å leveres i postkassen som for eksempel puslespill, må du velge hentested. Velger du levering i postkasse og pakken er for stor vil det ta 1-2 dager lengre å få pakken.

Vi prøver å sende pakker neste dag, men det kan forekomme at det tar en ekstra dag å få pakken i posten.

 

Salget er ellers regulert av standard salgsbetingelser fra forbrukerrådet. 

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/standard-salgsbetingelser-for-forbrukerkjop-av-varer-over-internett

 

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.